F460C088-EA63-4A49-A919-C3B4861A5447.heic

ONRUST, STRESS?

Kom in balans.

Krijg weer veerkracht,

rust en energie!

 

Deze trainingen leren je daar zelf voor te zorgen.

Mindfulness MBSR

Iedereen kent in zijn leven periodes van onrust en stress en lijdt daaronder. Misschien is er het verlies van een naaste. Misschien is er sprake van hoge werkdruk, van gevoelens van eenzaamheid, woede of verdriet. Hoe blijf je in balans te midden van deze onrust? Door de basis mindfulness - MBSR - training  leer je jezelf beter kennen en leer je meer bewuste keuzes maken. Je geest wordt rustiger. Je leert om anders met gedachten en emoties om te gaan. Je kunt je beter concentreren en ontspant gemakkelijker. Je gaat je zintuigen meer gebruiken. De training is niet alleen effectief  tegen stress, zorgen of onrust maar draagt ook bewezen bij aan zelfkennis en persoonlijke groei.

De mindfulness- training leert je om om beter met stress en verandering om te gaan. Met de verdiepings-training zelfcompassie leert je op een andere manier naar jezelf kijken: minder oordelend en meer verbonden met anderen. 

Zo verdwijnt die eeuwige vraag - 'ben ik wel goed genoeg'  - naar de achtergrond.  Daarvoor in de plaats komt een houding van minder-oordelen en ruimhartigheid. Zo versterkt  je veerkracht en het vermogen om jezelf te geven wat je nodig hebt. Met meer zelfcompassie ben je gelukkiger en tevredener met het leven, heb je betere relaties, een betere fysieke gezondheid en  minder angstig en depressief. Jezelf en al je onvolkomenheden leren omarmen geeft je de veerkracht om te groeien.

Mindfulness draait om opmerkzaam zijn.  Je bewust zijn van het moment, de mensen om je heen en je eigen gevoelens. Mensen zijn sociale dieren. Een leven alleen, zonder relaties, is dan ook erg moeilijk. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat gezonde relaties een positieve invloed hebben op ons geluk en welzijn. Daarbij gaat het niet om het aantal relaties, maar om de kwaliteit ervan. De kwaliteit van je relaties en je sociale leven, het écht in contact zijn met een ander, kun je verder ontwikkelen met mindful communiceren. 

Zelfcompassie

Mindful communiceren

6C708623-8DED-469D-9652-27668DD13D9D.heic